Handle Hos Oss
Våre vilkår samt forklaring på hvordan du kan handle tjenester og varer fra oss
Våre vilkår samt forklaring på hvordan du kan handle tjenester og varer fra oss
Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv.
Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du rabattkode/gavekort, skal denne koden legges til ved betaling.. Kontroller varene før du går videre.
Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser OK ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.
Vi har en normal levering på 1-3 virkedager etter at ordren er bekreftet.
De fleste pakker sendes som postpakker med Posten Norge AS og pakken vil komme direkte til din postkasse. Om det ikke er plass vil du få en hentemelding fra postkontoret når den blir lagt inn der. Dersom postmannen ikke finner din postkasse eller adressen er feil, vil pakken bli returnert til oss.
Vi kan også i noen tilfeller tilby hjemlevering. Dette er en tjeneste fra posten som koster kr 74,-. Merk at leveringstiden er 1-3 virkedager her også.
Stripe: Vi samarbeider med Stripefor å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, kortbetaling, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det.
Vipps: Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger Tinn Sparebank sine brukervilkår.
Vi sender ikke varer i oppkrav.
Dersom du har vært uheldig og mottatt en defekt vare behøver du ikke å bekymre deg. Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven.
Vi ønsker selvfølgelig å løse problemet på en enkel og smidig måte ved å erstatte produktet, eventuelt kreditere kjøpet om produktet ikke kan erstattes.
Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på ditt produkt står vi selvsagt for returkostnadene.
For raskest mulig hjelp kan du enkelt kontakte oss via epost: post@telemarkhuskytour.no. Kundeservice svarer deg normalt innen 24 timer i ukedagene
Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss.
NB! Husk å merke pakken din med ordrenummer.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Dersom du ikke har mottatt din pakke innen 7 virkedager fra pakken er sendt, ber vi deg ta kontakt med oss via epost.
Om det er opphold i sporingen på pakken vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt.
I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt utleveringssted. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid.
Alle bestillingar blir sett på som bindande om du må avbestille må det
skje via e-post. I samsvar med forretningspraksis i norsk
reiselivsnæring.
Når du finner en tur/event/overnatting du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv.
Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du rabattkode/gavekort, skal denne koden legges til ved betaling.. Kontroller varene før du går videre.
Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser OK ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.
Billetter sendes pr epost umiddelbart etter kjøpet er gjennomført.
Telemark Husky Tour er forplikta til å belaste
oppdragsgiveren avbestillingsgebyr på følgende måte:
Avbestillinger gjort 14 dager eller mindre før ankomstdagen:
Avbestillingsgebyr er 50 % av totalbeløpet.
Mindre enn 7 dager før ankomstdagen: Ingen refusjon.
Hvis du ikkje er der på bestillingstidspunktet, har guidene lov til å starte turen uten den savnede deltakaren (for ikkje å forsinke turen for
resten av deltakarane). Sjølv om vi vil prøve å vente litt for å sikre
at alle er der, kan vi ikkje tillate for lang ventetid da det vil
påvirke alle andre turar den dagen.
Hvis du møter opp mykje seinare enn
din tid, og me ikkje er i stand til å passe deg inn på ein annan tur den
dagen, vil detta bli ansett som en “No Show”, og ingen refusjon vil bli gitt.
Hvis din reservasjon skulle ende opp med færre deltagere enn avtalt, vil
de samme avbestillings-reglene som over gjelde.
Telemark Husky Tour anbefaler alle sine kundar på det sterkaste å
kjøpe reiseforsikring frå ein anerkjent leverandør. Det er viktig for
alle reisande å beskytte seg sjølv ved uforutsette problemer eller
ekstra kostnadar.
Telemark Husky Tour forbeholder seg retten til å kansellere eller
endre enhver aktivitet dersom me anser det nødvendig. Ekstreme
værforhold eller andre hendelsar utenfor vår kontroll kan føre til at me
avlyser ein tur på kort varsel. Ved kansellering av Telemark Husky Tour
vil betalingen bli refundert i sin heilhet.
Kunden er personlig ansvarlig for å evaluere sin fysiske og/eller
psykiske tilstand i forhold til innholdet i aktiviteten. Ta kontakt med
oss før du booker hvis du er usikker.
• Telemark Husky Tour forbeholder seg retten til å nekte enhver kundes
deltakelse i aktivitetene, dersom Telemark Husky Tour anser det som
nødvendig for sikker gjennomføring av aktiviteten.
Skulle kunden allikevel ikkje ønske å (eller ikkje kan) delta i deler
av aktiviteten, gis det ingen refusjon.
Hvis du møter opp i kennelen synlig beruset av alkohol eller andre
stoffer vil du bli bortvist, uten refusjon av pengene.
Viktig informasjon –
les dette før du bestiller
• Sørg for å sette deg inn i Telemark Husky Tour sine
avbestillingsreglar før du bestiller.
• Sørg for at du inkluderer fullt navn og telefonnummer i din
reservasjon, så me kan få tak i deg hvis det blir nødvendig.
• Vi anbefaler å møte opp 10-15 minutter før tiden, ettersom instrukser
vil bli gitt på angitt tidspunkt.
• Skulle du bli forsinket til turen, må du sørge for å ringe oss så fort
som mulig. Hvis me ikkje hører fra deg vil turen starte uten deg, så
fort de andre gjestene er klare for avreise.
• Følg nøye med på instruksene som blir gitt av guiden. Dette vil være
kritisk for din glede av turen, og din og hundenes sikkerhet.
• Alle voksne vil bli satt sammen to og to per slede, med ein som kjører
og ein som er passasjer. Me vil gi dere muligheten til å bytte halvveis
• Vi lar ingen kjøre slede uten passasjer. Hvis du er alene, eller
gruppen din er i oddetall, vil du bli satt til å dele slede med en
guide, eller ein deltager frå ein annen gruppe.
• Hvis du ikkje vil kjøre slede sjølv, og ikkje har et familiemedlem
eller ein venn som kan kjøre deg, ber me deg om å gi beskjed på forhånd,
så du kan få sitte på med ein guide.
• Du er sjølv ansvarlig for å medbringe varme vinterklær til turen,
inkludert votter/hansker og lue. Skibriller kan være fint å ha hvis det
snør mykje.
• Våre hunder er alle vennlige og sosiale, uansett ber me deg holde øye
med barna dine, sånn at de IKKJE LØPER rundt hundene. Før turen vil
hundene være veldig gira og fulle av adrenalin, så me anbefaler
vanligvis å spare kosen til etter turen.
Ved en eventuell tvist følger THT Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.